onsdag 17 december 2008

Såja nu får det vara slut med fånigheterna,har länge gått och retat mig på dessa politiker och andra så kallade styrande som håller på att urhålka vårt faktiskt fina samhälle en gång för alla.
Vad grundar jag detta på , jo det börjar bli hög tid att titta efter vad som kommer efter oss och som ska fortsätta försöka att bygga upp samhället igen efter det som JAG tycker ganska lyckade försök att rasera för oss vanliga Svensson. Framtiden , vem ska styra och försöka rätta upp detta som den nuvarande syrande församling håller på att rasera i rask takt. VI VANLIGA SVENSSON HAR INTE UTRYMME ATT FÖRSÖRJA DESSA TYPER LÄNGRE . Var blev andan av att hjälpa varandra av??? . Var finns tankarna på att det finns fler än du och jag som behövs för att ställa det på sin spets för att få igång debatt och handling igen, för att göra någon nytta så måste detta genomsyra hela samhällsdebatten än en gång .Vi måste ta 2 steg bakåt och titta efter vad det var som blev fel eller ännu hellre vad är det som ÄR fel .De styrande håller nogsamt på att urhållka skolan , vården och den ack så viktiga sociala biten . Alla bidrag som skärs ned på för att politikerna ska kunna skryta med storslagna byggen och annat för att kunna överträffa varandra i sin egen förträfflighet eller vad det nu är de sysslar med jag och min tydligen lilla hjärna har inte lyckats med konststycket att begripa vad det är de håller på med .
Jag tycker om mitt Sverige men inte de som styr för närvarande ej heller deras sätt att slå sig själv på axeln var gång de gjort det sämmre för oss vanliga. DET SKA BLI JÄTTEKUL ATT SE PÅ NÄR DE SKA FÖRSÖKA FÖRSÖRJA SIG AV EGEN KRAFT.!!!!!!!!!


Tack för idag M V H anti . Leve mig .

4 kommentarer:

Mina sa...

Ursäkta mej, men vad menar du med att dom skulle få några problem med att fö sig som det heter på skånska. Med feta löner och fallskärmar(som vi betalar) lär dom aldrig få några problem med sin ekonomi. Det är min sanna övertygelse.Du har mitt fulla stöd i dina åsikter.Lev väl!!

anti sa...

Ja ja men de e bare de där högt uppe som kan leve mer än ett år poo den lönen så det ska ble kul värre o se dette om du förstår va ja mener.

Namn: Eva sa...

Jag håller också med ... dina åsikter = mina åsikter.

Ha det så gott!

Scylla sa...

Du verkar nästan vara på stridsstigen... Kram